Yeniköy’de 3 yıl önce faaliyetlerine başlayan Küfelik; sabah saatlerinden gece 02.00’ye kadar, kahvaltıdan akşam yemeğine farklı lezzetleri ve alkollü, alkolsüz içecek çeşitleriyle misafirlerini memnun ediyor. Farklı konseptiyle Yeniköy’e canlılık kazandıran mekan, alamet-i farikası olan içki çeşitlerinin yanı sıra dünya mutfağının en leziz örneklerinin sunulduğu zengin menüye sahip.

“Çıkış noktamız insanların sosyalleşmesi”

Özgün konseptiyle kısa sürede Yeniköy’ün dikkat çeken mekanlarından biri haline gelen Küfelik’in başarılı işletmecisi Taner Berber, “Küfelik’i açarken çıkış noktamız, İstanbul gibi son derece kozmopolit bir şehirde yaşayan insanlar için; trafikten, stresten kurtulmak ve sosyalleşmek adına bir uğrak nokta meydana getirmekti. Bu hedefle ‘Mahalle Pub’u konseptini düşünerek Yeniköy’de açıldık. Yeniköy hep rakı-balık restoranlarıyla anılan bir semtti. Biz de ‘Neden burada iş çıkışı bira içmeyelim, sevdiklerimizle beraberle zaman geçirmeyelim?’ düşüncesinden yola çıkarak Küfelik’i hayata geçirdik” ifadelerini kullandı.

“Küfelik kendime ait bir marka”

Küfelik öncesinde restoran işletmeciliği deneyimi olduğunu belirten Berber, şöyle devam etti: “Pub alanında ilk tecrübem olan Küfelik, benim kendime ait olan bir marka. Bu konseptin çıkış noktası ise küçük bir meyhane hayaliydi. Küfelik’in anlamı da meyhane tarzı konsepti yansıtıyordu. Fakat biz bunu daha trend bir tarz olan bar konseptinde kullandık, insanlar da güzel bir şekilde benimsedi.”

“Gençlerde merak uyandırıyor”

Yaşı ileride olan insanların Küfelik’in anlamını daha iyi bildiklerini söyleyen işletmeci Taner Berber, “Yeni nesil açıkçası bilgi sahibi değil. Biz de tabelamıza sadece Küfelik yazarak, onlarda merak uyandırdık. Logomuzu da bu bağlamda esprili bir şekilde yaptık. Ü harfi küfeyi simgeliyor, F harfi de küfeyi sırtlanmış bir insanı sembolize ediyor. Küfelik’in sözlük anlamı da zaten ayakta duramayacak kadar sarhoş olan kişi demek” diye konuştu.

“İnsanlar konseptimize çok alıştılar”

İlk çıkış noktası ‘Mahalle Pub’u konsepti olan Küfelik, misafirlerinden gelen talep sonrası bir restoran olarak da faaliyet göstermeye başladı. Mekanlarında kahvaltı, öğle, akşam yemekleri ve alkolsüz içecek çeşitleriyle de hizmet verdiklerini anlatan İşletmeci Taner Berber, “Lokasyonumuz, Yeniköy’ün en güzel noktalarından birinde olduğu için insanlar cadde üzerindeki mekanımızda oturup sohbet ediyorlar. Kahvelerini içip yemeklerini yiyorlar. Günbatımında biralarını, viskilerini, şaraplarını yudumluyorlar. Yapığımız tarz müziklerle de iş stresinden, günlük koşuşturmadan ve kaostan uzaklaşıyorlar. İnsanlar bu konseptimize çok alıştılar” dedi.

Kişiye özgü özel programlar

Küfelik’e kadın müşterilerin büyük ilgisi olduğunu dile getiren Berber, şunları söyledi: “Mekanımızdaki misafirlerimizin yüzde 80’i bayan. Onlar burada kendilerini güvende hissediyorlar. Kadın kadına gelip kahvelerini içip sohbet ediyorlar, içkilerini yudumluyorlar, yemeklerini yiyorlar. Özel günlerini paylaşıyorlar. Bunun dışında Küfelik olarak tüm müşterilerimiz için kişiye özgü bir konseptle özel programlara ev sahipliği yapıyoruz. Nikahtan sonra burada eğlence yapan, doğum günleri kutlayan insanları mekanımızda ağırlıyoruz.”

“Misafirlerimizin hepsiyle bir bağ kurduk”

İnsanları mutlu etmek ve onları bir araya getirmek misyonuyla hizmet verdiklerini anlatan İşletmeci Taner Berber, “Son dönemde yaşanan olaylar ve ekonomik koşullardan dolayı insanlar dışarı çıkmaktan imtina ediyorlar. İnsanlar daha çok evlerine yakın yerlerde rahat bir ortamda sosyalleşmeyi ve eğlenmeyi tercih ediyorlar. Biz de Yeniköy ve çevresinde yaşayan insanlara bu hizmeti verdiğimizi düşünüyoruz. Misafirlerimizin hepsiyle bir bağ kurduk. Burada müdavim dediğimiz müşteri kitlemiz oluştu. Hiçbir şey yemeseler, içmeseler de selamlaşıyoruz. Bir çay kahve ikram edip sohbet ediyoruz. Zaman zaman kendi misafirlerini mekanımızda ağırlıyorlar” ifadelerini kullandı.

“Kaliteyi ekonomik bir şekilde sunuyoruz”

Türkiye’de ‘Pahalı kalitelidir’ diye bir anlayış olduğunu sözlerine ekleyen Taner Berber, “Biz bu anlayışı burada ortadan kaldırıyoruz. Kaliteyi en ekonomik şekilde sunmaya çalışıyoruz. Yaptığımız işin karşılığında da fiyatlarımız belli. Bir misafirimiz yemek yiyip bir şeyler içeceğinde nasıl bir hesapla karşılaşacağını biliyor. O yüzden insanlar rahat bir şekilde Küfelik’i tercih ediyorlar. Buradaki menümüz genel anlamda dünya mutfağından örnekleri barındırıyor. Makarna, mantı, fajita, ızgara çeşitleri, tavuk, köfte, hamburger gibi hemen hemen her ürün var. İnsanların bazılarında, akşam alkol alınan yerde sabah kahvaltı yapılmaz ya da bir pubta sadece alkol alınır gibi düşünceler var. Biz bir nevi bu önyargıları kırıyoruz” dedi.

“Franchise olmak çok büyük bir sorumluluk”

Pub kültüründe Yeniköy’ün ilklerinden bir tanesi olan Küfelik, farklı şehir ve semtlerde de hizmet verecek. Küfelik markasıyla ilgili franchise çalışmaları olduğunu açıklayan Berber, “Konseptimiz, adımız, tarzımız, menümüz son derece beğeniliyor. Franchise olmak çok büyük bir sorumluluk. Özellikle standardı çok iyi korumak gerekiyor. Doğru iş ortakları ve doğru işbirliği ile bunu başarabiliriz. Ankara, Balıkesir ve İzmir’de franchise çalışmamız var” diye konuştu.

“Maslak 42’de Makule ile hizmet vereceğiz”

Bahar aylarında Maslak’ta yeni bir restoran açacakları bilgisini paylaşan İşletmeci Taner Berber, “Maslak 42 bölgesinde yiyecek içecek sektöründe faaliyet gösterecek bir projemiz var. Lezzet Müzesi katında Makule adında bir restoran açacağız. Makule Osmanlıca’da ‘çeşit’ anlamına geliyor. Burada mantı çeşitleri, çiğ börek, gözleme ve zeytinyağlı ürünler satılacak. Orada da çok güzel bir konseptle mayıs ayı gibi hizmete gireceğiz” diyerek sözlerine son verdi.

“Küfelik olmak” deyiminin hikayesi ve anlamı

Vaktiyle adamın biri, akşamüzeri girdiği meyhanede gece yarısına kadar içmiş ve ayakta duramayacak kadar sarhoş olmuş. Meyhaneci, dükkanının kapanma saatinin geldiğini ve artık eve gitmesi gerektiğini söylemiş. Adam, “Bana bir fayton bulun, gideyim” demiş. Meyhanecinin adamları ne kadar aradılarsa o saatte fayton bulamamışlar. Sonra içlerinden birisi bakmış olacak gibi değil, sırtında küfe ile yük taşıyan bir küfeci bulmuş. Sarhoş adama da “Beyim ne kadar aradıysak fayton bulamadık. Küfeci sizi sallaya sallaya evine götürür” demiş.

Hikayeden yola çıkarak “Küfelik” deyimi ayakta duramayacak kadar sarhoş olmak anlamında bugünlere kadar kullanılagelmiş.