Sarıyer'deki yeni devlet hastanesinin ne zaman tamamlanacağı ile ilgili Sağlık Bakanı Dr. Ahmet Demircan’a soru önergesi ve bilgi edinme başvurusu veren CHP İstanbul Milletvekili Didem Engin, (TOKİ) tarafından verilen cevabı kamuoyu ile paylaştı.
21. YÜZYILA YAKIŞMAYAN SAĞLIK ÇİLESİ!
Sarıyer ilçesinde bulunan İstinye Devlet Hastanesi ve İsmail Akgün Devlet Hastanesi’nin poliklinik hizmetleri ve yatak kapasiteleri ile 344 bin nüfuslu Sarıyer ilçesi için yetersiz kaldığını belirten Didem Engin, konuyu Meclis konuşmaları ve yazılı soru önergesi ile gündeme taşımış, Sarıyerlilerin 21. yüzyıla yakışmayan bir sağlık çilesi yaşadığını belirtmişti.
2014 YILI BİTMEDEN İNŞAATIN BİTMESİ GEREKİYORDU
TOKİ tarafından verilen cevaba göre, 08.12.2011 tarihinde ihale edilen ve 83.233.000,00 TL ihale bedeli olan, “İstanbul İli Sarıyer İlçesi 350 Yataklı Devlet Hastanesi İnşaatı İşi”nin 06.02.2012 tarihinde sözleşmesi imzalanmış, 21.02.2012 tarihinde yer teslimi yapılarak, iş sonu 16.11.2014 olarak belirlenmişti.
9 KASIM’DA 263 GÜN DAHA SÜRE UZATILMIŞ!
Verilen cevapta, bahse konu iş için 09.11.2017 tarihinde 263 gün daha süre uzatımı verildiği ortaya çıktı. İş bitim tarihinin 05.01.2018 olarak belirlendiği ancak yüklenici firmadan kaynaklanmayan doğalgaz bağlantısından (İGDAŞ) dolayı süre uzatımı hakkı bulunduğu ve verilecek yeni süre ile birlikte 30.03.2018 tarihinden sonra geçici kabul işlemlerinin başlatılabileceği aktarılmaktadır.