
Baltalimanı Biyolojik Atık Su Arıtma Tesisi, Beyoğlu, Şişli, Beşiktaş, Eyüpsultan, Kağıthane ve Sarıyer ilçelerine hizmet veren İstanbul'un en büyük arıtma tesislerinden biri olarak faaliyet gösteriyor. 1997 yılından bu yana ön arıtma tesisi olarak hizmet veren tesis, 2023 yılından itibaren biyolojik arıtma tesisi olarak çalışmaya başladı.
Ancak tesisin biyolojik arıtma sistemine geçmesinin ardından çevrede yaşayan vatandaşların en büyük şikâyeti kötü koku oldu. Özellikle Baltalimanı, Emirgan, Reşitpaşa, İstinye ve çevre mahallelerde hissedilen yoğun koku, bölge sakinlerinin yaşam kalitesini olumsuz etkiliyor.
Mahalle sakinlerinin iddiasına göre, lodoslu havalarda koku Emirgan'a kadar ulaşırken, poyraz estiğinde ise Etiler'e kadar hissediliyor. Vatandaşlar özellikle yaz aylarında pencere açamadıklarını, balkon ve bahçelerini kullanamadıklarını, zaman zaman nefes almakta zorlandıklarını belirtiyor.

Bölge halkı, "Bu mahallelerde 50-60 yıldır yaşam var. Biz burada yıllardır huzur içinde yaşarken bugün ağır bir kokuya maruz kalıyoruz. Sonradan gelen biz değiliz. Sorunun kaynağı ortada ve çözüm üretmesi gereken kurumlar da belli" diyerek tepkilerini dile getiriyor. Mahalle sakinleri, İSKİ Genel Müdürlüğü'nün konuya acilen müdahale etmesini, tesis kaynaklı olduğu iddia edilen koku sorununun bilimsel yöntemlerle araştırılmasını ve kalıcı çözümlerin hayata geçirilmesini talep ediyor.
"Temiz çevrede yaşamak en temel hakkımızdır" diyen mahalle sakinleri, yetkililerden sorunun görmezden gelinmemesini ve İstanbul'un en değerli yaşam alanlarından biri olan Boğaz hattında yaşanan bu çevre probleminin bir an önce çözüme kavuşturulmasını istiyor.





