2021 yılının Ekim ayında açılması planlanan Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküler Hattı'nda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Projenin ilk ray kaynatma töreni için Sarıyer'e gelen İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, yetkililerden son durum hakkında bilgi aldı.

İmamoğlu'na ziyarette; Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç, İBB Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir, İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin ve İBB Metro A.Ş. Genel Müdürü Özgür Soy eşlik etti.

İNŞAATIN YÜZDE 80'İ TAMAMLANDI

Ziyaretin ardından açıklamalarda bulunan İmamoğlu, "Özellikle Boğaz hattında füniküler çalışmalarına ayrı bir önem veriyoruz. Burası 800 metre uzunluğunda ve yüzde 14'ü aşan bir eğime sahip. Bu proje kapsamında inşaatı, elektro mekanik kısmı ve araç alım işi Haziran 2017'de ihale edilerek yer teslimi yapılarak süreç başlatılmıştı. Fakat 2018 yılının sonuna doğru çalışmalar durdurulmuştu. Gerekçe de yeterli ödeneğin olmaması. O zaman zarfına kadar inşaat ile ilgili tamamlanan çalışmaların yüzde 25 seviyesindeydi. Tren alımıyla ilgili ise herhangi bir adım atılmamıştı. Biz görevi teslim aldıktan sonra bu projenin tamamlanmasına büyük önem verdik. İdari, finans ve sözleşme üzerinde bazı zorluklar varken biz süreci ortak akılla tamamlamak için tarafları bir masaya topladık. Bu kapsamda Haziran 2020'de öz kaynak bütçesini planlayarak süreci başlattık. Bugün itibariyle inşaat yapımında yüzde 80'e ulaştık. Ayrıca yurt dışından tren alımını da gerçekleştirdik. Bu süreçte trenin tasarımından rengin belirlenmesine kadar vatandaşlarımızı da sürece dahil ettik. Araçların da yüzde 90'ı tamamlandı. Ağustos ayının sonunda gelmesini bekliyoruz. Çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte İstanbullular en kısa sürede ve güzel bir şekilde yolculuk yapacak" diye konuştu.

"HERKES İŞİNİ YAPACAK"

İmamoğlu, "Sorumluluk alanımız olan kent içi yaşamda, bütün işlerimizi zamanında, doğru tasarlayarak, doğru bütçeyle, doğru insanlarla; yüklenicisinden, çalışan burada kaynağı yapan emekçisine kadar herkesin işine odaklandığı ve işini yaptığı, başka işlerle uğraşmadığı dönemi yaşatmak istiyoruz. Herkes işini yapacak. Yani benim Daire Başkanım işini yapacak. Sarıyer'le ilgili konulara Sarıyer Belediye Başkanımız işini yapacak. Ben işimi yapacağım. Bir kişinin ağzından talimat alarak hareket etmekle, süreçler yönetilemez. Bu ülkenin milyonlarca kabiliyetli, güzel insanları var. Biz o güzel insanlarla bu güzel işleri başarıyoruz. Zamanında eksik olan liyakatli ve doğru zamanda karar alınamamış, süreçlerin iyi yönetilemediği ortamlardan bugüne geldiği için İstanbul, bence gurur duymalı ve mutlu olmalı. 16 milyon İstanbulluyu mutlu etmeye, onları mahcup etmemeye devam edeceğiz. Kararlıyız" ifadelerini kullandı.

SEYAHAT SÜRESİ 2,5 DAKİKAYA İNECEK

Yatırım bedelinin 114 milyon 392 bin 854 TL olduğu Rumeli Hisarüstü - Aşiyan Füniküler Hattı ile Boğaz sahili ve Büyükdere Caddesi arasında ulaşım kolaylaşacak. 3 bin yolcu taşıyacak olan ve 0.8 kilometre hat uzunluğuna sahip. Ayrıca hattın yaya çıkışında deniz ulaşımını kolaylaştırmak adına bir iskele de yapılıyor. Bu iskele ile karşı tarafa kısa mesafeleri olacak yeni şehir hatları hedefleniyor. Rumeli Hisarüstü - Aşiyan Füniküler Hattı tamamlandığında, Rumeli Hisarüstü istasyonundan M6 Levent-Hisarüstü-Boğaziçi Üniversitesi hattı ile entegre edilecek.