Milyonlarca insanın bağımlılık derecesinde sevdiği dijital oyunlar önemli bir iş kapısı haline geldi. Artık ortaokul ve lise öğrencileri de sektöre yeni oyun kazandırmak için kafa yoruyor. Bu alanda okullarda eğitim de veriliyor.

Dünya eğlence sektöründe müzik ve sinemayı geride bırakıp amiral gemisi haline gelen oyunları üretmek, günümüz teknolojileriyle artık çok kolay. Ancak işin püf noktası; yazılan oyunların iyi kurgulanması ve sürükleyici olması. Gençlerin son dönemde ilgisinin yoğunlaştığı oyun geliştiriciliği artık okullarda bile eğitimi verilmeye başlanan bir alan.

"Eğitimlerin ilkokuldan başlaması gerektiğine inanıyorum"

Önemli video oyunlarına imza atan ve Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu’nun ilk başkanı olan Mevlüt Dinç, "Herkesin bu sektöre girme imkânı var. Herkese açık bir alan. Benim gibi köyde doğup büyüyen biri tesadüfen gittiği bir ülkede tesadüfen tanıştığı bilgisayarla hiç eğitimi olmadan dünya çapında işler yapabiliyorsa, bizim ülkemizin gençlerinin de çok daha iyisini başaracağına inanıyorum. Peak Games’in, 1.8 milyar dolara dünyanın en büyük oyun firmalarından Zynga’ya satılmasından sonra sektör daha çok ilgi görmeye başladı. Oyun sektörü çok büyüdü. Hem sinema hem de müzik sektörünü geride bıraktı. Geleceğe yön veren oyun sektörünün değeri yakında 200 milyar doları geçecek” diye konuştu. Bir kişinin bile artık oyun yapabildiğini belirten Dinç, sözlerini şöyle sürdürdü: “Gençlerin müthiş bir ilgisi var. Ancak gençlerin yönlendirilmesi ve desteklenmesi gerekiyor. Yaratıcı sektörlerle ilgili eğitimlerin ilkokuldan başlaması gerektiğine inanıyorum" dedi.

SARIYER POSTA GAZETESİ