Türkiye aşığı bir Belçikalı şef aşçı olan Carlos, Sarıyer-Ferahevler’de bulunan konsept mekanında Avrupa ve Kuzey Afrika mutfağının birbirinden özel lezzetlerini Türk müşterilerinin beğenisine sunuyor. Turistik bir gezi amacıyla geldiği Türkiye’yi çok sevdiğini ve burada yaşamaya başladığını dile getiren Carlos, Belçika’dan Türkiye’ye uzanan hikayesini anlattı.

Belçika’nın eğitim ve sanat kenti Liege’de yaşadığını ve ülkesinde aldığı 6 senelik eğitimle şef aşçı olduğunu belirten Carlos, “Otelcilik ve gastronomi mezunu olarak çeşitli ülkelerin lezzetlerine büyük ilgi duyuyordum. Önce Avrupa ülkelerinde, sonrasında da Kıbrıs’ta yaşadım. Türkiye’de arkadaşlarım vardı. Hem onları ziyaret etmek hem de tatil yapmak için ülkenize geldim. ABD, Avrupa, Uzak Doğu ve Kuzey Afrika gibi dünyanın farklı noktalarındaki pek çok ülkede bulundum. Ancak Türkiye’nin güzelliğine aşık oldum. O günden bugüne tam 13 yıldır Türkiye’de yaşıyorum” dedi.
DÜNYA MUTFAĞI TÜRKLERLE BULUŞUYOR

Türkiye’de ilk olarak yabancı diplomatlara ve yabancılara hizmet veren bir catering şirketi kurduğunu dile getiren Carlos, “Yıllarca bu insanlar için, ülkelerine özgü yemekler hazırladım. Zamanla Türk müşterilerden de talep alınca, Avrupa mutfağını Türkiye’de tanıtmak için Le Cuistot Studio’yu açtım” diye konuştu. Ferahevler’de 2 yıl önce açtığı mekanında; İspanya, Belçika, Fransa, İtalya, Fas gibi dünya mutfağından çeşitli örnekleri Türk müşterilerle buluşturduklarını anlatan Carlos, “İlk başlarda soğuk yemekler satıyorduk. Müşterilerimiz paket olarak alıyorlar ve evlerinde ısıtarak yiyorlardı. Ancak gördüğümüz ilgi ve öneriyle burası küçük bir restorana dönüştü.  Hafta sonları farklı kahvaltı çeşitleri sunuyoruz. Kruvasanlarımız, tartlarımız ve unlu mamullerimiz çok seviliyor” ifadelerini kullandı.
“MİSAFİRLERİMİZ KALİTEYİ HAKEDİYOR”

Kullandığı malzemelerin kalitesi konusunda çok titiz olduğunu vurgulayan Carlos, “Hazırlayacağım ürünün ilk önce malzemesi iyi olmalı. Zaman zaman malzeme tedarikçilerimizle titizliğim dolayısıyla anlaşmazlık yaşıyorum. Gelen malzemeyi geri gönderdiğim ve daha kalitelisini istediğim oluyor. Bu da onları biraz zorluyor fakat kaliteden ödün vermeyeceğim. Çünkü misafirlerimiz bunu hak ediyor” dedi. Türk halkının İspanya mutfağını çok sevdiğini, Fas mutfağını da beğendiğini belirten Carlos, “Bon Carlos markasıyla reçel, sos, çorba gibi ürünler içeren bir konserve markamız da var. Hepsi doğal ve ev yapımı… Müşterilerimiz pastane ürünlerimiz ve reçellerimizde az şeker kullandığımız için bizleri tercih ediyor” şeklinde konuştu.
GURME VE TEMA PROGRAMLARI

Le Cuistot Studio’da bazı geceler özel programlar düzenlediklerini dile getiren Carlos, sözlerine şöyle son verdi: “Cumartesi akşamları “Gurme Night” programında, her hafta değişen elit bir fiks menü hazırlıyoruz. Bunun yanında ayda bir gece “Tema Night” adı verdiğimiz bir etkinlik yapıyoruz. Tema Night’te ülkelerin kültürüne has ögelerin ve o ülke mutfağına özgü, servis, sunum ve yemeklerin bulunduğu gecelerde misafirlerimizi ağırlıyoruz.”